пʼятницю, 4 квітня 2014 р.

Тема. "Усі професії потрібні, усі професії важливі"
Мета: розширити знання учнів про професії, виховувати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвивати почуття відповідальності.
Обладнання: відео, презентація до загадок, презентація до вікторини, сумочка, ілюстрації до гри "Кому, що потрібно для роботи?".
Хід заняття:
      I.            Організаційна частина.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
-         Добрий день, діти! Мене звати Галина Михайлівна. Сьогодні я проведу у вас виховне заняття.
   II.            Основна частина.
1.     Оголошення теми заняття. Розповідь про професії.
-         Погляньте один на одного. Хто ви є?(школярі, українці, діти)
-         А яка є ваша професія? (школяр)
-         Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися, не пропускати уроки).
-         Із раннього дитинства відколи ви себе пам’ятаєте, вам доводилось спостерігати, як працюють ваші батьки, дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу , пораються по господарству, забезпечують родину, усьому дають лад, піклуються про ближніх – і так увесь вік. Адже кожна людина, якщо вона не хвора, повинна працювати – це знають навіть малята! Колись давно, все було простіше – діти вчились у батьків, допомагали їм, а потім продовжували їхню справу. Тепер у наш час, все стало набагато складніше, але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професія, до якої душа лежить, а далі тільки від ваших старань залежить, як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.
-         Діти, а чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працюють, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб у ваших сумках були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей, то мабуть, до вечора не порахували б.
-         Діти, а які професії є у вашій школі? (вчитель, медсестра, охоронець, прибиральниця).
-         Послухайте оповідання яке називається «Яка ж професія найкраща?»
Яка ж професія найкраща?
-         Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
-         Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
-         Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
-         А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.
-         А давайте подивимось відео про професії і подумайте, яка ж професія найважливіша. (показ відео).
-         А як ви вважаєте, якА професія найважливіша?
-         Діти, пам’ятайте, неважливих професій не буває, всі професії якоюсь мірою важливі.
-          
2.     Вікторина.
-         Ось  уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії, щоб тоді сталося з нами, з нашим світом, щоб це дізнатись ми з вами проведемо вікторину, я буду вам зачитувати запитання, ви уважно слухайте і будете давати відповідь.
·        А чи знаєте ви хто такий електрик? (це людина яка працює з електрикою, з струмом). Що б сталось, як би не було електрика? (не було б світла, не працювала б техніка)
·        Хто такий пекар? (це людина, що пече хліб) Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? (не було б хліба)
·        Як щоб не було професії вчителя? (ми б не отримали освіти)
·        Як би не було професії лікаря? (не було б кому подати допомогу хворим людям)
·        Як би не було професії двірника? (на вулиці було б брудно)
·        А хто такі перукарі? (це люди, стрижуть людей)Що б було якби не було професії перукаря? (люди б ходили не підстрижені)
-         Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.
3.     Казка Сухомлинського "Ремісник і різець"
Майстер працював Різцем по дереву — вирізував Троянду. Різець маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд — незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,
— Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
— Я просто шматочок криці. Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник — я не Різець, а просто ножик.
-         Що вчить нас ця казка?
-         Так, діти, кожна людина є майстром своєї праці і тому має працювати за своєю професією, адже вчитель не може бути лікарем, лікар не може бути актором, так і у нашій казці ремісник не зміг стати майстром, щоб заволодіти різцем.
4.     Хвилинка – цікавинка.
-         Яких ви знаєте людей мужніх професій, які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям? (лісоруби, шахтарі, міліціонери, пожежники, лікарі).
-         Діти, а чи знаєте ви коли з’явились міліціонери?
-         Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу. В Єгипті вони спостерігали за рабами; охороняли гробниці фараонів , підтримували дисципліну на вулицях та базарах.
На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху, попереджувала зіткнення колісниць. У давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
5.     Фізкультхвилинка
Тато мій, тато мій –
Дуже вправний водій,
Він щодня автобус водить,
Гарна в таточка робота.
Мама малярем працює –
Стіни, двері – все фарбує.
Ну, а поки я маленький
Ще мені рости довгенько,
Та роботи не боюся:
Я у мами з татом вчуся.
6.     Гра «Впізнай, яка професія"
-         А давайте ми пограємо в гру, яка називається «Впізнай, яка професія".  Я буду зачитувати вам загадки, а ви уважно слухайте і відгадуйте. (одночасний показ презентації)
 Така вона хороша,
Що не сказать словами.
Як сонечко у дощик.
Як наша друга мама.
Говорить: "любі діти,
Вам треба букви знати,
Щоб всі книжки на світі
Змогли ви прочитати".
Навчаюся відмінно,
Бо є вона хороша,
І  знаю - неодмінно
На неї стану схожа.
Хто це є? (вчителька)

 В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік,
Добрий дядечко ....(сантехнік)

 Слоненяті чи качаті
Кошеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин…(ветеринар)





üКвіточки попідливає,
Кущики попідстригає,
Для рослинок – чарівник
Любить землю…(садівник)

ü Рівно цеглу викладає
Дах старанно покриває
Каменяр і покрівельник
Носить назву…(будівельник)

Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас
Для доріг він хлопець свій
За кермом сидить… (водій)

ü Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)




7.     Гра "Кому, що потрібно для роботи"
-         Діти, в нашій книжці перемішались різні професії і предмети до цих професій, яким людина має працювати. Давайте допоможемо людям різних професій віднайти їхнє приладдя для роботи.
Учитель – книжка, зошит, ручка, крейда.
Кухар – каструля, сковорідка, черпак, ніж, ложка.
Двірник – мітла, віник, відро.
Лікар – аптечка, термометр,стетоскоп
8.     Гра "Пантоміма". (вчитель, лікар, водій, співак ,кухар)
-         Молодці, ви вже стільки дізнались про професії,а тепер давайте спробує за допомогою міміки та жестів зобразити ту професію, яку я вам скажу на вухо.  Але мовчки зображуєте,  те що я вам скажу. Отже, хто бажає?
9.     Гра "Вгадай слово"
    Ворона заглядала в книжку і залишила в деяких словах "кар". Відгадайте ці слова.
— — кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
— — кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
— — — кар (казкар)
Той., хто знає багато казок.
— — — кар (друкар)
Фахівець, який працює в видавництві.
— — — кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
— — кар (перукар)
Фахівець, який робить чудові зачіски.

10.          Розповідь про професію своїх батьків.
-         Чи є хтось бажаючий, хто хоче розповісти про професію своїх батьків, чи бабусі з дідусем?
III.            Заключна частина.
-         Про які професії ви дізнались на занятті?
-         Які з них були для вас новими?
-         Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?
-         Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.
-         І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.
- До побачення!





1 коментар:

  1. “Я не міг би закрити свій перший дім без пана Бенджаміна Лі! В цій угоді Бенджамін та його команда пішли за мене. Він з легкістю впорався з моїм дуже жорстким часом, і завжди був доступний для мене, коли у мене були запитання (а в мене було багато), навіть коли він був далеко від офісу, що я дуже вдячний! Він та його команда впорались із багато продавців у останню хвилину і невтомно працювали, щоб переконатись, що я можу закрити до закінчення терміну оренди (і моєї допомоги на перший внесок). Містер Бенджамін - надзвичайно обізнаний співробітник з питань позик, ввічливий і терплячий. Я пройшов кілька пропозицій щодо нерухомості до моєї остаточної покупки, і Бенджамін був там, щоб допомогти у кожному, часто координуючись із моїм агентом за лаштунками. Я відчував підтримку протягом усього процесу. Завдяки Бенджаміну та невтомним зусиллям його команди, я тепер пишаюся власником будинку! Я б закликав Вас розглянути Бенджаміна Бріеля Лі для будь-якого виду позики. Пан, Бенджамін Лі Контактна інформація. Через WhatsApp + 1-989-394-3740 Електронна пошта - 247officedept@gmail.com.

    ВідповістиВидалити