Тема: Незнайко на містку
Мета: удосконалити вміння працювати мишкою у програмі “ Незнайко на містку ”,
закріпити правила правопису, підвищити
інтерес до роботи з комп’ютером, розвивати вміння практично застосовувати
набуті знання;
Хід уроку
I.
Організаційний
момент. Повторення правил техніки безпеки.
1.
Гра «Правильно - неправильно»
Правила
гри: зачитуються віршовані рядки, які обов’язково відповідають або не
відповідають якомусь правилу поведінки. У разі невідповідності правилу діти
тупають ніжками, а якщо віршовані рядки відповідають правилу – плещуть у долоні.
В клас
комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили….
За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов спілі фрукти…
А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду!
Ти підсунь дисплей близенько
І шнури поправ хутенько!
Від екрана ти відсядь…
Сантиметрів на п’ятдесят!
Голова болить моя,
Потерплю годину я!
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю!
Як почую щось горіле,
Промовчу я всім на диво…
В електронний клас науки
Сміло входь, лиш вимий руки!
II.
Перевірка домашнього завдання
1.
Завдання «Для розумників і розумниць»
- Вам додому було
задано завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 57. Який же вигляд
матиме серветка, коли її розгорнути?
III.
Актуалізація опорних знань учнів
1.
Вправа «Незакінчене речення»
·
Усі звуки української мови поділяються на…
·
Приголосні поділяються на ….
·
Приголосні звуки утворюються за допомогою…
·
Глухі і дзвінкі
приголосні можна розпізнати…
·
Приголосний звук стає м’яким…
2.
Кросворд.
-
Діти , зараз ми будемо розгадувати кросворд, ви уважно
слухайте і старайтеся відгадувати.
По вертикалі:
1.
Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.
Голосок тоненький, а ніс довгенький.
Хто його вб’є, той свою кров проллє. (Комар)
По горизонталі:
2.
Хто літає дуже гарно,
Робить діло всім погане?
Як раніше всіх устане,
То в саду чогось не стане. ( Метелик)
3.
У саду малий Микитка
Захотів зірвати квітку,
А вона його вкусила,
Загула та й полетіла.
Що за квітка це була?
То не квітка, а… ( Бджола)
4.
Хто над нами догори ногами? ( Муха)
5.
Ось дивись – цей хитрунець
Сплів химерний ятірець,
Ятірець легкий, як пух
Не для рибок, а для мух. ( Павук)
IV.
Повідомлення
теми і мети уроку
-
Діти,
знайдіть в кросворді слово з звуками [ е ] або [ и ]. Знайшли?
-
Так
це слово метелик. Вимовте ще раз це слово. Чи чітко чи чітко вимовляються
звуки[ е ] у першому складі та звук [ и
] – у третьому? (Ні)
-
Чому?
(Тому, що вони ненаголошені)
-
Так
правильно. Ви вже вчили на уроках української мови вживання ненаголошених Е та
И. Сьогодні ми ще раз пригадаємо вживання цих літер у ненаголошеному складі. І
тема нашого уроку називається Лукаві Е та И
або Незнайко на містку.
V.
Вивчення нового
матеріалу
1.
Читання казки « Лукаві Е та И» у підручнику на сторінці 58.
2.
Відтворення змісту прочитаного
-
Чому
Мудрунчик був засмучений?
-
Як
треба перевіряти ненаголошений голосний звук?
-
Написання
якого слова треба перевірити за словником?
-
Чому казка має таку назву?
3.
Вибіркове
читання
-
Послухай
початок речення і продовжіть його, найшовши у підручнику.
Ой, Ганусю….. Наприклад, село …
З лісової… Якщо ці
звуки…..
Це ж так просто… Але так зміни….
Під наголосом…. Ні, - відповіла….
Гануся замислилися… Їх написання….
4.
Повторення правила
Звуки [ е ] та
[и], якщо вони в словах ненаголошені, звучать не дуже чітко,
наближаючись один до одного, їх можна навіть сплутати. А вони навмисно
прикидаються один одним, щоб погратися з учнями.
Як добре, що існує спосіб розпізнати цих пустунок. Наголос – наш
помічник. Він завжди приходить на допомогу, перевіряє сумнівний звук і пояснює
нам:
Чому небесний пишуть з е?
Бо е у слові небо!
Чому грибочок пишуть з и?
Тому що гриб, малята!
Потрібно звуки е та и
Завжди перевіряти!
На жаль, існують слова, де наголос безсилий. Не кожне слово можна
перевірити наголосом. Але – кожне
словником. Перевіривши раз, запам’ятайте написання.
VI.
Практична робота
учнів за комп’ютерами.
-
Діти,
пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти. Сьогодні на
уроці ми будемо працювати з програмою «Незнайко на містку»
1.
Пояснення вчителя програми “ Незнайко на містку ”.
Щоб закріпити вивчений матеріал,
щодо правопису ненаголошених е, и в корені слів, будемо працювати в програмі “
Незнайко на містку ”.
Наводимо курсор на слово “ пропуск ”. Щоб Незнайко перейшов на інший берег, вам необхідно полагодити місток, обравши потрібну колоду. Зліва на екрані монітора в кружечках ви побачите букви “е”, “и”.
На містку побачите слово, в якому пропущена одна з цих букв. Наведіть курсор миші на потрібну букву і клацніть лівою клавішею миші на ній.
Якщо ви помилитесь, Незнайко впаде з містка. Завдання повториться. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери – тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.
Після того, як ви виконаєте 12 завдань, комп’ютер покаже результат вашої роботи і кількість помилок.
Наводимо курсор на слово “ пропуск ”. Щоб Незнайко перейшов на інший берег, вам необхідно полагодити місток, обравши потрібну колоду. Зліва на екрані монітора в кружечках ви побачите букви “е”, “и”.
На містку побачите слово, в якому пропущена одна з цих букв. Наведіть курсор миші на потрібну букву і клацніть лівою клавішею миші на ній.
Якщо ви помилитесь, Незнайко впаде з містка. Завдання повториться. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери – тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.
Після того, як ви виконаєте 12 завдань, комп’ютер покаже результат вашої роботи і кількість помилок.
2. Практична робота учнів.
Вчитель допомагає учням працювати за
комп’ютером.
3. Релаксація.
Вправи для очей
ü
Зажмурити
очі на 3-5 секунд, розплющити, повторити
3-4 рази. Швидко поморгати протягом 15
секунд, повторити 3-4 рази.
ü
Перевести погляд зі стелі на підлогу, з лівого
верхнього кута кімнати в правий нижній і навпаки.
ü
Уявити
велике коло, обвести його поглядом за годинниковою стрілкою і проти (5 разів).
ü
Обвести
поглядом велику уявну цифру 8 у горизонтальній та вертикальній площині.
ü Потерти долоні,
аж поки не з’явиться тепло, і
прикласти до очей.
VII.
Узагальнення знань учнів. Підсумок
уроку.
1. Гра « Мікрофон»
-
Що цікавого
ви дізнались сьогодні на уроці?
-
Що
найбільше сподобалося?
-
Як
можна перевіряти ненаголошені голосні звуки?
-
Яке завдання ми виконували, щоб допомогти Незнайку?
-
Яке завдання було найважчим?
VIII.
Домашнє завдання.
Виконайте завдання «Для розумників і розумниць» з підручника на
сторінці 59.
Немає коментарів:
Дописати коментар