пʼятницю, 11 квітня 2014 р.

Тема:  Незнайко на містку
Мета:  удосконалити вміння працювати мишкою у програмі “ Незнайко на містку ”, закріпити  правила правопису, підвищити інтерес до роботи з комп’ютером, розвивати вміння практично застосовувати набуті знання;

Хід уроку
      I.            Організаційний момент. Повторення правил техніки безпеки.
1.     Гра «Правильно - неправильно»
Правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов’язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки. У разі невідповідності правилу діти тупають ніжками, а якщо віршовані рядки відповідають правилу – плещуть у долоні.
В  клас  комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили….
За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов спілі фрукти…
А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду!
Ти підсунь дисплей близенько
І шнури поправ  хутенько!
Від екрана ти відсядь…
Сантиметрів на п’ятдесят!
Голова болить моя,
Потерплю годину я!
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю!
Як почую щось горіле,
Промовчу  я всім на диво…
В електронний клас науки
Сміло входь, лиш вимий руки!
   II.            Перевірка домашнього завдання
1.     Завдання «Для розумників і розумниць»
- Вам  додому було задано завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 57. Який же вигляд матиме серветка, коли її  розгорнути?
III.            Актуалізація опорних знань учнів
1.     Вправа «Незакінчене речення»
·                  Усі звуки української мови поділяються на…
·                  Приголосні поділяються на ….
·                  Приголосні звуки утворюються  за допомогою…
·                  Глухі  і дзвінкі приголосні можна розпізнати…
·                  Приголосний звук стає м’яким…
2.     Кросворд.
-         Діти , зараз ми будемо розгадувати кросворд, ви уважно слухайте і старайтеся відгадувати.
По вертикалі:
1.     Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця.
Голосок тоненький, а ніс довгенький.
Хто його вб’є, той свою кров проллє. (Комар)
По горизонталі:
2.     Хто літає дуже гарно,
Робить діло всім погане?
Як раніше всіх устане,
То в саду чогось не стане. ( Метелик)
3.     У саду малий Микитка
Захотів зірвати квітку,
А вона його вкусила,
 Загула та й полетіла.
 Що за квітка це була?
То не квітка, а… ( Бджола)
4.     Хто над нами догори ногами? ( Муха)
5.     Ось дивись – цей хитрунець
Сплів химерний ятірець,
Ятірець легкий, як пух
Не для рибок, а для мух. ( Павук)
IV.            Повідомлення теми і мети уроку
-         Діти, знайдіть в кросворді слово з звуками [ е ] або [ и ].  Знайшли?
-         Так це слово метелик. Вимовте ще раз це слово. Чи чітко чи чітко вимовляються звуки[ е ]  у першому складі та звук [ и ] – у третьому? (Ні)
-         Чому? (Тому, що вони ненаголошені)
-         Так правильно. Ви вже вчили на уроках української мови вживання ненаголошених Е та И. Сьогодні ми ще раз пригадаємо вживання цих літер у ненаголошеному складі. І тема нашого уроку називається Лукаві Е та И  або Незнайко на містку.
   V.            Вивчення нового матеріалу
1.     Читання казки « Лукаві Е та И» у підручнику  на сторінці 58.
2.     Відтворення змісту прочитаного
-         Чому Мудрунчик був засмучений?
-         Як треба перевіряти ненаголошений голосний звук?
-         Написання якого слова треба перевірити за словником?
-         Чому  казка має таку назву?
3.     Вибіркове читання
-         Послухай початок речення і продовжіть його, найшовши у підручнику.
Ой, Ганусю…..                            Наприклад, село …
З  лісової…                                 Якщо ці звуки…..
Це ж так просто…                   Але так зміни….
Під наголосом….                       Ні, - відповіла….
Гануся замислилися…              Їх написання….

4.     Повторення  правила
Звуки  [ е ]  та  [и], якщо вони    в словах  ненаголошені, звучать не дуже чітко, наближаючись один до одного, їх можна навіть сплутати. А вони навмисно прикидаються один одним, щоб погратися з учнями.
Як добре, що існує  спосіб  розпізнати цих пустунок. Наголос – наш помічник. Він завжди приходить на допомогу, перевіряє сумнівний звук і пояснює нам:
Чому   небесний пишуть  з  е?
Бо е у слові небо!
Чому грибочок пишуть з и?
Тому що   гриб, малята!
Потрібно звуки е та и
Завжди перевіряти!
На жаль, існують слова, де наголос безсилий. Не кожне слово можна перевірити наголосом.  Але – кожне словником. Перевіривши раз, запам’ятайте написання.
                        VI.            Практична робота учнів за комп’ютерами.
-         Діти, пригадайте, на якій відстані від екрана монітора треба сидіти. Сьогодні на уроці ми будемо працювати з програмою «Незнайко на містку»
1.     Пояснення вчителя програми “ Незнайко на містку ”.
Щоб закріпити вивчений матеріал, щодо правопису ненаголошених е, и в корені слів, будемо працювати в програмі “ Незнайко на містку ”.
Наводимо курсор на слово “ пропуск ”. Щоб Незнайко перейшов на інший берег, вам необхідно полагодити місток, обравши потрібну колоду. Зліва на екрані монітора в кружечках ви побачите букви “е”, “и”.
На містку побачите слово, в якому пропущена одна з цих букв. Наведіть курсор миші на потрібну букву і клацніть лівою клавішею миші на ній.
Якщо ви помилитесь, Незнайко впаде з містка. Завдання повториться. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери – тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску.
Після того, як ви виконаєте 12 завдань, комп’ютер покаже результат вашої роботи і кількість помилок.
2.     Практична робота учнів.
Вчитель допомагає учням працювати за комп’ютером.
3.     Релаксація. Вправи для очей
ü Зажмурити очі на 3-5 секунд, розплющити,  повторити 3-4 рази. Швидко поморгати  протягом 15 секунд, повторити 3-4 рази.
ü Перевести  погляд зі стелі на підлогу, з лівого верхнього кута кімнати в правий нижній і навпаки.
ü Уявити велике коло, обвести його поглядом за годинниковою стрілкою і проти (5 разів).
ü Обвести поглядом велику уявну цифру 8 у горизонтальній та вертикальній площині.
ü Потерти долоні, аж поки  не з’явиться тепло, і прикласти  до очей.
                    VII.            Узагальнення знань учнів. Підсумок уроку.
1.     Гра « Мікрофон»
-         Що цікавого ви дізнались сьогодні на уроці?
-         Що найбільше сподобалося?
-         Як можна перевіряти ненаголошені голосні звуки?
-         Яке завдання ми виконували, щоб допомогти Незнайку?
-         Яке завдання було найважчим?
                 VIII.            Домашнє завдання.

Виконайте завдання «Для розумників і розумниць» з підручника  на  сторінці  59.

Немає коментарів:

Дописати коментар